kau akhirnya pergi jua dari ku..

"Woi ade budak baru r!"
"Mane-mane? Hensem tak?" Mata Sara galak meninjau-ninjau di seluruh kantin sekolah untuk mencari budak baru yang dikhabarkan oleh Intan.
"Mane Tan? Aku tak nampak pun"
"Hish perempuan nih…pantang tau! tu ha…yang tengah makan dengan Qairul tu" ujar Intan sambil memuncungkan bibirnya ke arah budak yang dimaksudkan.
"Ermm…mengikut pemerhatian aku, budak ni boleh ‘makan’ nih!" Sara tergelak besar bila dia merasakan budak baru tu macam nerd...je.
"Jom kita serbu diorang nak?"
"Eh, tak nak r aku...segan r..."
"Ek eleh minah ni, sejak bile lak ko tau segan…jom r! tak payah nak jd hipokrit ek…"
"Assalamualaikum…"

Aik! Berbudi bahasa lak pempuan ni tibe-tibe.Intan menggumam dalam hati sambil dok tersengih kat Qairul dan kawan barunye.Boleh tahan gak mamat nih…sopan jer dia makan…ermm…pe r malang sangat nasib ko hari ni ek…terpakse berkenalan dengan si Sara yang tak cukup pempuan nih…adei…

"Wa’alaikumsalam. Hah, ko Sara…Intan. Nak pe?"
"Amboi...kerek lak mamat nih...saje nak tegur ko tak leh?"
"Ermm...macam pelik...jer?"

Qairul menghentikan suapannya dan merenung ke arah Sara. Sara yang terkenal dengan sikap selumbernye merenung kembali ke arah Qairul. Dia, tanpa dipelawa telah melabuhkan punggungnye di atas kerusi berhadapan dengan Qairul. Intan juga terpaksa mengikut Sara walau tebal mukanya menahan malu.

"Ko tak nak kenalkan aku dengan kawan sebelah ko ni?"

Sara mengenyitkan matanya sambil menguntumkan senyuman yang boleh mencairkan hati Qairul. Satu sifat Sara ni, walau agak kasar berbanding pempuan biasa, tapi wajah jawanya tu dihiasi dengan sebuah senyuman yang sangat manis. Ramai yang memuji begitu. Tapi Sara jinak-jinak merpati. Jenis tak makan puji sangat. Kadang-kadang je bila otaknyer kekurangan oksigen, ade r gak dia melayan…

"Oh…dah agak dah…mesti ade something yang cik puteri Sara ni nak sampai sanggup mencemar duli kepada patik pacal yang hina nih…"

Geli hati sungguh Intan melihat aksi Qairul yang berbahasa istana dengan Sara.

"Ko penah tak makan kasut sekolah saiz 7?"

Sara merenung Qairul sambil mempamerkan wajah ketatnye. Saje je nak uji…Wajah Qairul yang berubah kelat membuatkan Sara ingin menghamburkan tawa. Tapi terpaksa ditahan untuk menjaga air muka dihadapan budak baru yang masih belum diketahui namanye.
"Hehehe…rileks r Sara…ok aku kenalkan ni Hisham. Dia baru daftar tadi. Satu kelas dengan aku. Ha, Hisham…ni aku kenalkan Sara dan Intan. Diorang dak kelas Alfa. Amik aliran Sains."

"Ermm…ok."

Aik! Itu jer response mamat nih? Belagak badak tol…dah r baru datang tempat orang…dah berani nak tunjuk taring…ni tak leh jadi…perlu di kasi pelajaran nih…takpe…takpe…ko tunggu je r! Ni Sara r…

"Aduh…bengong aku klu camni hari-hari. Leh bertukar jadi gunung berapi pale aku nih! Awat r banyak beno rumus yang nak kena ingat dalam subjek fizik nih."
"Sabo r Sara oiii…ni r namenyer belajo! Klu nak senang jer...pergi balik rumah...tunggu orang masuk meminang..."
"Haa...best gak cadangan ko tu! Nanti aku suruh r Ibu aku pinangkan mane-mane lelaki hensem dan kaya untuk aku."
"Oit,minachi! Pigi daa…aku kata tunggu orang datang meminang! Bukan suruh ibu ko pergi meminang... "
"Hah,apsal lak? Tak boleh ke? Klu nak tunggu orang datang meminang...masalahnyer ade ke? Hahaha…dengan perangai aku yang tak semenggah ni."
"Ko ni dah betul r pempuan, cume perangai tu jer yang sengal sikit…tapi takpe,perangai tu boleh diubah...Allah dah tetapkan jodoh kita masing-masing kan..."
"Betul!"

Mereka tergelak bersama. Hubungan mereka yang rapat membolehkan mereka bercerita tentang apa saje.

"Eh,pe plak mamat kerek ni buat kat kelas kita ni Tan?"

Mata Sara tepat menikam ke arah Hisham yang duduk tenang di bangku belakang tempat mereka duduk

"Kan hari ni kita ade kelas agame…kita kan gabung dengan dak Beta…sebab tu dia ade kt sini…

Otak Sara ligat berfikir cara untuk membalas dendam kepada Hisham. Berani sungguh ko memalukan aku ek…

"Hai Qairul, ko nampak smart sangat hari ni nape? Nak ngurat Intan ek? Hahaha…"

Kurang asam tol si Sara nih! Aku lak tibe-tibe terkena! Muka si Qairul ni dah cam udang panggang. Sengih-sengih! Huh!

"Sara, minggu lepas kita belajar sampai bab berape ek?"
"Entah,ko tanye r si Intan nih. Aku bab kawin jer ingat!"
"Hish,tak senonoh!

Tibe-tibe terdengar satu suara garau menyampuk! Oh…si kerek ni ade hati nak berbual jugak…ermm…

"Ops! Am I talking to you just now? And by the way, do I know you?"

Hah, amik ko! Sibuk jer…nasib baik ustazah dah masuk, klu tak…aku basuh ko cukup-cukup…

Ek eleh, pe hal r mamat ni dok menyidai kat tepi tangga ni…tengok orang semacam lak tu. Hish, psycho ke ape dia nih! Lepas letak beg, Sara berbual dengan Ogy di koridor kelas. Sempat gak r Sara mengelamun…

"Hai.Tengok ape?" Aril mengambil tempat Ogy disebelah Sara sambil turut memandang Sara.

Ermm…nak jual minyak lg r mamat nih…Aril lebih dikenali sebagai player atau playboy dikalangan rakan-rakan. Aku pun tak paham nape yang dia suke beno nak menempel kat aku. Sekali-sekali kenakan mamat ni best gak nih.

"Malam tadi tido awal ek?"
"Oh, ha’ah. Ngantuk gile, petang semalam ade latihan bola tampar. Nak ape SMS mlm td?" Sara sengaja melayan Aril. Lagipun moodnye pagi ni baik. Intan pun masih belum sampai.

"Takde ape.Saje je.tak boleh ke?"
"Tak kate pun tak boleh...awek ko tak marah ke asyik SMS dengan aku jer…?"
"Awek? Orang mane ade awek r…tak percaye ek…?"

Huh! Wat muke simpati konon…uwekkk…!

"Kite nak kat orang tu, tapi orang tu wat tak layan je kat kite…"

Dia dah mule dah…

"Sape orang tu?" Sara buat-buat tak paham. Padahal dia paham bebeno! Dah kecoh pun yang buaya ni nak test aku! Ceh!

"Dia r…yang selalu tak percaya kat orang. Tak tau takpe r…" Aril wat muke satu sen.
"Woit, dating!" Intan datang selamatkan aku dari mabuk cendawan dengan buaya nih.
"Wa’alaikumsalam cik Intan…weh jom pergi kantin. Aku tak sempat breakfast r tadi."

"Assalamualaikum…hehehe…jom r! Ko ni dah dekat nak assembly baru nak pergi makan r…ermm…saje je r tu nak kena tahan dengan abang pengawas hensem!" Intan tergelak bila melihat wajah Aril berubah sayu mendengar kenyataannya tadi. Memang sesuai beno r korang berdua nih. Sorang buaya…sorang serigala…hehehe…

Malas rasenye nak pergi mesyuarat dan latihan silat petang nih. Penat! Malas nak tunggu bas lagi! Arghhh…!!! Ibu ni r kedekut sangat tak bagi aku amik lesen selagi aku tak habis sekolah!

"tittit…tittit…" Satu SMS diterima.

Aku tak siap lagi ni. Tudung tak bergosok lagi…nanti r aku bace. Tak penting kot…tibe-tibe telefon bimbit pemberian ibu tu bernyanyi lagu V.E. Party Like This. Alah…call r plak…! Sara bergegas mengangkat panggilan tersebut. Takut ibu yang call. Bila dilihat nama pemanggil di skrin…ermm…

"Hello, yes Aril…"jawabku lemah setelah memgetahui si pemanggil.

Akhirnya petang tu aku ke sekolah dengan driver…huhu…Aril bawak keta ayahnyer. Pastu pelawa nak tumpangkan aku. Ermm…macam orang mengantuk disorongkan bantal…layan…kebetulan Aril pun dak silat…hehehe…

Aku tak tau macam mane aku dengan si kerek ni leh jadi kawan. Aku klu boring dok umah sorang-sorang, petang-petang aku lepak kat Perpustakaan sekolah. Qairul slalu gak study kat situ petang-petang. Di mana ade Qairul…kat situ r gak ade dak kerek nih! Macam tak reti berkawan. Membontot jer si Qairul...bile aku borak dengan Qairul…Hisham dok melangak. Walau matanye kat buku…tapi aku tau fikirannye bukan bagi tumpuan pun. Nampak sangat r kan klu dah sejam kitorg borak...sejam tu gak r dia dok ngadap muka surat yang same. Hahaha…Intan r yang mulakan perbualan dengan Hisham. Dari situ r aku pun join the club…ok gak r dia ni…yang selame ni dia tu kerek semacam sebab dia dari sekolah lelaki dan memang tak reti sangat nak berkawan. Parents lak sibuk. Kiranye dia ni dak kekurangan kasih sayang r…kitorang ni kiranya kawan perempuan pertama dia r...terselit r gak rase bangga dalam diri ni…ahaks!

"tittit…tittit…"

Ermm…SMS dari Hisham. Rajin lak mamat ni sekarang SMS and call aku. Aku tak kisah pun. Asal tak mengada-ada...aku layan je…sepanjang kitorang berkawan, aku lebih banyak mengenali dia. Kesian gak r cite hidup dia nih.

"Sara, ko free tak sok petang? Leh tolong ajar BI kat aku?" begitu r bunyi SMS dari Hisham.

"Ermm…aku ok jer…tp ko kena balanje aku ABC r pastu…"
"Ok.xkisah.10 mangkuk ko nak hadap pun boleh! ;)"
"hahaha…melampau! Ni yang wat aku sayang kat ko nih! Hehe…"

Sedar tak sedar masa berlalu begitu pantas. Hari ni aku bangun dari tidur dah 1 Januari 2004. Macam-macam perasaan bercampur-baur dalam diri aku. Tahun ni aku SPM. Seram siot! Belajar dah r main-main jer! Science stream lak tu! Huhu…

Hah, banyaknyer SMS masuk! Tu r malam tadi tuan puteri masuk beradu awal! Adik aku cakap tak rock langsung malam tahun baru tido awal. Alah…aku klu ngantuk mane leh tahan-tahan…ibu selalu pesan, klu dah ngantuk tu tido jer. Jangan nak paksa diri. Sume pun SMS ucapan selamat tahun baru. Wah, yang wat aku teruja ni aku dapat satu SMS dari secret admire nih!

"Slmt Thn Baru Sara. Semoga kamu sentiasa berada dlm rahmat dan keampunan ALLAH s.w.t. amiiin…" – your secret admire

Dup dap dup dap hati aku. Hish…sape r ni…sonoknyer de secret admire…haha…aku cube call, tapi dia tak nak angkat. Ermm…pelik! Tibe-tibe satu SMS masuk. Terkejut aku! Tengah sedap berangan…kurang asam punye hp…

"As’kum.Sara tak perlu lah mengenali siapa saya…saya hanya ingin Sara terus maju dlm hidup. Good Luck 4 ur SPM."

Ala…ni yang tak best nih…dia kenal aku…tapi aku tak kenal dia…aku balas SMS dia dan menyatakan rasa ketidakpuasan hatiku. Tapi dia langsung tak balas. Bile aku cube call, talian tak leh disambung. Pergh…dia terus buang agaknyer sim card dia…Ah, biar r. Aku tak nak rosakkan mood aku di pagi tahun baru nih. Miggu depan aku dah masuk sekolah balik. Ibu nak ajak aku pergi beli barang keperluan sekolah aku. Ibu memang suka wat persediaan awal, supaya tak kelam-kabut nanti.

Tahun ni memang betul-betul mencabar. Kelas dengan homework aku gile banyak! Aku, kerap lepak kat PS tiap petang dengan budak-budak kelas aku dan tak terkecuali Qairul and Hisham. Walau diorang amik akaun, tapi diorang rapat dengan budak-budak kelas aku. Satu petang…

"Sara…orang betul-betul sayang kat Sara. Nape susah sangat Sara nak terima orang? Macam-macam hint dah orang bagi...Sara...could you please stop from being ignorance towards me?! I’m serious. Jangan r percaye gossip yang ntah ape-ape tu…"

Yes! Sape sangka si buaya ni buang tabiat petang tu tibe-tibe luahkan perasaan kat aku...dah kena sampuk agaknyer dak ni. Gilo! Ade hati nak suruh aku percaya kat dia...dah terang-terang ko tu buaya! Kawan-kawan aku pun tak galakkan aku layan dak ni. Tapi diorang percaye aku pandai jaga diri. Aku pun nampak sendiri perangai buaya dia nih. Ko ingat aku senang-senang nak percaya kat ko? Mintak maap je r ek...huh!

"Aril...ko ni dah kenape? Kan aku dah kata, aku cume leh kawan jer dengan ko. Ko tau tak pe situasi kite sekarang? Tahun ni kite nak SPM tau. Jangan semakkan pale dengan benda-benda remeh ni leh tak?"
"Orang tau...tapi orang takut kehilangan Sara..." tu je r modal ko, wat muke satu sen...sepak kang baru tau!
"Sudah-sudah, aku tak nak dengar benda-benda nonsense ni lagi. Aku tak lari ke mane pun. Tapi klu ko terus camni...aku janji akan lari jauh-jauh dari ko! Nak?!" Sara terpaksa mengugut sebab si Aril ni dah tak leh bawak berlembut.
" Ok.ok. Orang dah tak cakap lagi pasal ni. Tapi Sara janji jangan hilangkan diri and tolong r bagi peluang kat orang ek. Klu bukan sekarang, lepas SPM. Leh ek?" rayu Aril dengan penuh mengharap. Dasar buaya! Lembut gigi dari lidah! Huh!
"Ermm…tengok r nanti camne. Takdir hidup kite dah tertulis di Loh Mahfuz. Pasangan hidup kita pun dah ditentukan. Dan peribadinya bergantung pada peribadi kita sendiri. Ingat tu. Jangan nak turutkan perasaan sangat." Sara menepuk bahu Aril dan berlalu ke arah Intan yang berteriak memanggilnya untuk balik bersama.

Hisham makin rapat dengan aku. Aku ade terdengar gossip yang dia ni ade hati kat aku. Tapi since dia tak kata ape-ape, aku pun tak nak andaikan ape-ape. Aku wat biase jer. Dia selalu call aku and bercerita macam-macam. Mengutuk dah memang selalu. Sampai satu hari kitorang gaduh dan masing-masing ego dan tak nak mengalah. Hubungan kitorang jadi dingin. Sebulan lepas tu Hisham couple dengan dak kelas Tassawur. Aku kenal dak tu. Tapi tak rapat r. Ermm…bagus r, dia dah pandai sekarang berkawan dengan perempuan.

Aril lak cam biase jer aku tengok. Tapi sengal dia tu tak ilang gak. Dia tetap nak cube memenangi hati aku. Lantak ko r! Ape-ape jadi ko tanggung r sendiri. Dalam hati aku ni takde sape-sape. Cume kadang-kadang aku teringat secret admire aku tu. Sampai sekarang aku tak tau sape dia. Aku tak nak terlalu memikirkan tentang dia. Takut aku hanyut atau ntah-ntah kawan aku saje nak prank aku. Bukan leh percaye sangat diorang nih!

Huh…SPM lagi sebulan. Cikgu-cikgu aku mule menggelabah nak wat kelas tambahan and nak bincang soalan yang mungkin keluar. Otak aku dah sendat rasenye ni. Klu leh aku nak transfer dulu sume maklumat kat pale ni dalam pendrive and isi yang baru. Huhu...

Pagi tu lepas assembly, Qairul and Hisham tahan aku mase aku nak panjat tangga naik kelas aku. Hish, bebulu tol aku tengok perangai monyet 2 orang nih! Leh lak tahan-tahan aku.

"Weh Sara, ko nak tau satu cite tak? Semalam kan…kawan baik ko mati kena langgar…cian beb…pale dia pecah…isk..isk.."
"Sape kawan aku?" aku dah menyinga kat diorng ni. Aku tau diorang saje nak main-mainkan aku. Siap gelak-gelak sambil tekan perut lagi…memang nak makan penerajang aku ni sat lagi. Si Hisham jawab.
"Kawn baik ko r monyet! Hahaha…"
"Setan…korang r monyet!!!" dua-dua kena breakfast penumbuk aku pagi tu. Rasekan korang! Wat rosak mood aku jer!

Tiga hari lepas kejadian tu…diorang masuk kelas aku untuk subjek Agama. Minggu ni minggu akhir kitorang belajo. Nyampah aku tengok muka sekor-sekor! Abis kelas diorang datang kat aku. Aku wat sibuk dengan nota aku. Malas nak layan. Tibe-tibe Hisham bersuara.

"Sara, aku ade benda nak cakap ni. Ko nak dengar tak?"
"Aku tengok muka diorang sepintas lalu. Hisham wat muka serious. Tapi aku tak nak tertipu lagi dengan sandiwara diorang. Aku amik langkah selamat dengan mendiamkan diri.

"Takpe r Sara klu ko tak nak dengar." Hisham bersuara lagi. Lepas tu diorang pun blah.

"Ko gaduh dengan diorang ke Sara?" tanya Intan.

Pelik! Sebab Sara hanya akan diam bila dia betul-betul bengang. Intan dapat rasa ade yang tak kena kat kawannye ni.

"Diorang yang cari pasal dulu. Nasib r!" Sara geram dipermainkan oleh mereka.

Tahun ni SPM jatuh dalam bulan Ramadhan. Aku rase lebih tenang sebab berada dalam bulan yang mulia ni.

Lagi seminggu nak exam. Huh! Makin berdebar rasanye. Pagi tu lepas sahur aku kemas rumah dulu sebelum bersiap nak pergi sekolah. Tibe-tibe telefon rumah berbunyi. Hish! Sape r plak call pagi-pagi ni.

"Hello…"
"Sara, ko tau tak yang Hisham meninggal?"
"Hah? Ko jangan main-main Ema!"
"Betul r…aku dah anto SMS kat ko kan…cube ko tengok…"

Perasaan aku jadi tak keruan. Aku harap Ema hanya berbohong. Aku bergegas mencari hp aku kat bawah bantal. Ya ALLAH, betul…Ema ade anto SMS. Aku call Ema balik.

"Ema, betul ke ni? Camne leh jadi camni? Tipu r!" tangan aku dah menggigil dan suara aku dah sebak.
"Sabar Sara, betul...malam tadi dia eksiden mase nak pergi kelas tuisyen dengan abang dia. Diorang naik moto. Bertembung dengan lori. Hisham pembonceng. Pale dia pecah sebab dia tercampak and tak pakai topi keledar dengan betul."
"Ya ALLAH…Hisham…!!!"

Aku dah lembik. Aku dah mule nangis. Aku cube call Qairul. Tapi talian sibuk. Aku call Aril sebab rumah Hisham dekat dengan ruamah Aril. Aku harap Aril akan menafikan berita ni.

"Betul Sara, orang pun baru tau. Hisham dah meninggal..."

Innalillahiwainaillahirrojiun...Ya ALLAH...air mata aku dah bercucuran di hening subuh tu. Ibu mendapatkan aku dan minta aku bersabar.

Pagi tu aku tak pergi sekolah. Aku dengan Intan pergi menziarah ke rumah Hisham. Ramai kawan-kawan yang dah ade kat situ. Aku rase kaki aku sangat lemah untuk melangkah. Aku masih berharap yang sume ni hanya mimpi.

Jenazah Hisham belum sampai. Disebabkan kecederaan teruk yang dialaminya, jenazahnya telah diuruskan oleh pihak hospital. Abang Hisham hanya patah kaki. Aku cuba sedaya upaya untuk tak menangis. Aku membaca surah Yasin berulang kali untuk menenangkan hati.

Sejam kemudian, jenazah Hisham sampai di rumah. Nafas aku serasa makin sesak. Orang terlalu ramai. Aku tak dapat melihat jenazah Hisham buat kali terakhir. Sebenarnya aku pun tak sanggup untuk menatap wajahnya yang dikatakan telah hancur dan berjahit di mana-mana.

Saat jenazahnya diangkat untuk dibawa ke kubur…air mataku tak dapat dibendung lagi. Aku menangis semahunya di situ. Aku tak sanggup melihat jenazahnya dibawa pergi. Adik Hisham datang kepadaku dan memeluk aku erat. Aku sangat-sangat lemah waktu itu. Kami sama-sama merasai kehilangan.

Ya ALLAH, sesungguhnya janjiMu pasti. Setiap yang hidup pasti akan mati. Begini rasanya kehilangan orang yang rapat dengan kita. Hisham, aku mohon maaf atas semua keterlanjuran kata dan perbuatanku. Aku benar-benar terkilan kerana tak dengar ape yang dia nak cakap kat aku hari tu. Aku lebih terasa sebab dia bagi tanda yang dia akan meniggalkan aku melalui gurauannya tentang monyet tu! Ya ALLAH…menyesalnye aku…Maafkan aku Hisham…Maafkan aku…

"Sebenarnye selama ni dia suka kat ko Sara. Awek dia pun cakap camtu. Dalam hati Hisham ade ko Sara."
"Ape yang ko cakap ni Qairul? Hisham tak pernah cakap ape-ape pun kat aku r!" Sara gelisah mendengarkan bicara Qairul.
"Betul. Abang dia pun tau. Dia pernah curi gambar dari dompet ko kan? Dia letak gambar tu kat meja belajo. Sampai r ko berkeras nak balik gambar tu. Ko pempuan pertama yang rapat dengan dia selain keluarganya. Sayangnya kasihnya tak terucap pada ko." Ucap Qairul dengan tenang.

Aku dah tak sanggup mendengar sume ni lagi. Bahu Intan di sebelah ku menjadi tempat aku menghamburkan piluku. Aku yang terkenal dengan keras hati dan sukar menitiskan air mata tibe-tibe jadi terlalu lemah mendengar kenyataan ni. Sungguh aku kejam. Sungguh aku buta dalam menilai kasih sayang.

Kenapa aku hanya tahu semua ni selepas semuanya dah terlambat? Mungkin aku bukan pempuan yang ditakdirkan untukmu. Tak layak untuk menjadi bidadarimu. Seminggu aku tidur bertemankan gambar-gambar kenangan aku dan Hisham.

"Aku tak pernah amik gambar dengan perempuan. Inilah pertama kali."

Terngiang-ngiang ucapan Hisham saat aku menatap gambar pertama yang kami rakam bersama itu untuk kesekian kalinya. Di kala ini jua, lagu ‘Kau Pergi Jua’ nyanyian Kamikaze berkumandang di corong radio. Gugur lagi air mataku...

Malam kian melangkah pergi
Masih aku sendiri termenung dalam sepi
Dalam kelam hadir bayangmu
Bagai mengundang mimpi
Saat kau dan aku
Sayangnya kau tiada di sisiku

Masih terbayang segalanya
Bagaikan semuanya mimpi belaka
Hilang tak mungkin kan kembali
Merubah yang tersurat dalam hidupmu
Kau pergi tak kembali selamanya

Walau berkali ku tangisi
Tak mungkin kau kan kembali
Ku tak berdaya mengharungi sendiri
Tanpamu hidupku tak bererti
Hari berlalu kau kian jauh di alam abadi
Di pusaramu

Hanya doa yang ku iringkan
Dalam hiba aku tangiskan
Hilang tiada pengganti
Permata yang berharga dalam hidupku

Segalanya datang dan pergi
Ku tahu sukar bagiku
Menelan kenyataan
Takdir telah tertulis untuk dirimu

Hari kian silih berganti
Masih aku sendiri termangu dalam sepi
Dalam kepekatan malamku
Ku lihat lambaianmu dari syurgawi
Memanggilku

3 comments:

Sitie BUm BUm said...

sedey..waa!

LiLY FirDIyANa said...

haa..2 la,hargailah org yg rpt dgn kita.

-nurul sabirah- said...

best ceta dia, sad ending....